top of page

Quotes

uit recensies over Schatje en Scheetje

De Volkskrant

Als je elkaar hebt, dan is zelfs een bedompte kerker een paradijs. Kruimeldieven Schatje en Scheetje zijn ook in boevenpak aandoenlijk verliefd op elkaar. Prachtig geïllustreerd door Mies van Hout.

NBD Biblion

'In dit prachtige prentenboek nemen beide bekende auteurs en de bekende illustratrice de jonge lezer mee in een wereld van mooie plaatjes: wasco, pastel, knip-, plak- en schilderwerk vormen samen een kleurig en vertederend geheel. De eenvoud van de tekst is groot: in een paar zinnen weten beide auteurs een heel verhaal te vertellen.'

De Leeswelp

'Dit mooie boek voor kinderen vanaf vier jaar wordt gekenmerkt door tederheid en subtiele humor ... De tekst is duidelijk en een beetje poëtisch, maar helemaal één met de prenten - hij wordt gekenmerkt door dezelfde humor en verfijndheid ... Wie gelokt wordt door het felle blauw van de cover en geïntrigeerd wordt door het ongewone koppel dat erop prijkt, laat zich best gaan. Die boek zal je nl. honderd keer moeten voorlezen, maar dat doe je dan ook met ontzettend veel plezier.'

Vertel eens...

'De tekst in het boek is lekker vlot, vrolijk en verrassend geschreven. Over de illustraties kunnen we zeggen dat Schatje en Scheetje echte schatjes en scheetjes zijn. Ze hebben ook ons hart gestolen. Terecht dus dat dit boek is gekozen als leespluim van de maand oktober. Het is namelijk één van die prentenboeken die je bij blijft en waar je heel vaak naar zult grijpen om uit voor te lezen en te bekijken. Het enige gevaar in dit boek is dat het gevang zo leuk lijkt dat je er haast naar zou verlangen.'

bottom of page